Kurzy zaměřené na osobní rozvoj daňových poradců

Tisknout
Publikováno 12.12.2017
Autor: Marcela Vaňatková

Efektivní komunikace pro daňové poradce

V příštím roce jsme pro Vás připravili kurzy zaměřené na efektivní komunikaci, které jsou přesně ušité na míru cílové skupině daňových poradců - a to jak pro vedoucí pracovníky, tak i zaměstnance daňových a účetních firem. V průběhu jednotlivých modulů se můžete zdokonalit ve vedení porad, získat užitečné tipy na řízení svého týmu, dozvíte se, jak komunikovat se svým zaměstnavatelem, zaměstnanci či klienty a jak se vyrovnávat s každodenním náporem úkolů. 

Kurzy povedou dvě zkušené lektorky - Ing. Lenka Mrázová, FCCA a Mgr. Hana Vykoupilová, Ph.D.. Kurzy budou probíhat v Brně, v sídle KDP ČR.

Hodiny absolvované v těchto kurzech jsou započítávány do kontinuálního profesního vzdělávání za osobní rozvoj. 

Těšíme na Vás. 

Kompletní nabídku včetně veškerých informací naleznete zde. 
Kurz pro vedoucí pracovníky a majitele kanceláří je již plně obsazen, přijímáme zájemce na čekací listitnu. V kurzech pro zaměstnance daňových kanceláří jsou stále volná místa.

Kontaktní osoba:
Marcela Vaňatková
vanatkova@kdpcr.cz
tel. 542 422 329
 


Osobní doporučení přímo od kolegů:

Ing. Gabriela Hrachovinová, LL.M., daňová poradkyně, náhradník Prezidia KDP ČR

Vážené kolegyně, vážení kolegové,

přes všechny zákony, vyhlášky, nařízení, směrnice, judikaturu, zákonné změny a absolvování školení těchto změn, přes všechny ty tzv. tvrdé dovednosti, které musíme znát, nemáme mnohdy časovou kapacitu a sílu dohlédnout dál. Jsme profesionálové, tvrďáci, nejen k sobě, ale i k druhým, když naše zakázky, úkoly musí být perfektní a v termínech splněné. 

Nastal čas adventní, čas zklidnění, rozjímání, setkávání se s lidmi, kdy si po usilovné práci od jara do podzimu zasloužíme trošku odpočinku. Jsme jenom lidé, tak jako naši bližní, na které při naší tvrdé práci a ve spleti všech těch povinností někdy pozapomínáme. Zapomínáme na to, že za všemi těmi našimi pracovními povinnostmi či vedle nás stojí lidé z masa a kostí, se svými radostmi a starostmi, slabými a silnými stránkami.  

Kouč je poradce, expert, v oblasti měkkých dovedností stejně jako my v oblasti tvrdých dovedností. A když se spojí koučka a daňová poradkyně, auditorka, direktorka z „velké čtyřky“ se znalostí měkkých dovedností, vznikne nabídka vskutku zajímavá. 

Je čas na změnu! Buďme více lidmi, nejen těmi respektovanými tvrďáky, buďme tu pro lidi a s lidmi a více naslouchejme. Když vhodně tyto zásady protřepeme, budeme mít dlouhodobý úspěch s novou přidanou hodnotou měkkých dovedností zaručen.

Přicházíme za vámi s nabídkou školení měkkých dovedností, kterou jsme speciálně pro vás „ušejkrovali na míru“. A já, osobně, jsem tomu moc ráda. „Protřepat, nemíchat.“

Hezký adventní čas vám přeje

Gabriela Hrachovinová


JUDr. Ing. Martin Kopecký, daňový poradce, náhradník Prezidia KDP ČR

Pro daňového poradce je komunikace polovinou úspěchu, protože daně nejsou pouhou matematickou úlohou, ale hlavně soubojem argumentů. Pro tento souboj existují psaná pravidla ve formě daňových předpisů a základních výkladových metod, ale také nepsaná pravidla založená na vzájemném působení lidí navzájem a schopnosti přesvědčit druhého o síle a pravdivosti vlastních argumentů.

Daňový poradce proto musí umět komunikovat s klientem - musí mu umět nabídnout svoje služby, získat jeho důvěru, vysvětlit mu složité věci jednoduchým způsobem a nakonec ho přesvědčit, že požadovaná odměna je zobrazením hodnoty vynaloženého úsilí. 

Daňový poradce ale také musí umět komunikovat s úředníky daňové správy - najít a prezentovat svoje argumenty na obranu klienta, klást ty správné otázky v rámci výslechu svědka, umět najít a prezentovat na pozici klienta hluboký lidský příběh a získat porozumění pro klientovy případné chyby.

Pokud je daňový poradce introvert, a je nás takových většina, a má zálibu hlavně v akademických diskusích a řešení technických problémů, nebude šťastný ve své práci, pokud zároveň nebude rozumět klientům a klienti nebudou rozumět jemu. Kurz komunikačních dovedností se nesnaží z introverta udělat extroverta. Ale seznámí s jednoduchými pomůckami pro snadnější komunikaci s druhými lidmi. Když o nich pak daňový poradce ví a má odvahu alespoň občas je použít, pak zjistí, že většinou fungují a pomáhají ulehčit si komunikační břímě, které v rámci výkonu své profese poradci musí nést.