Ing. Vít Šelešovský
selesovsky@kdpcr.cz +420 731 677 622

Účetnictví podnikatelů od A do Z pro daňové poradenství - ON-LINE - On-line

pokročilý
Doporučená úroveň znalostí

Formát události

Kurzy a semináře

Téma

Daně

Účetnictví

Doporučená cílová skupina

Veřejnost Spolupracovník daňového poradce Asistent daňového poradce Daňový poradce

Prezenční kurz v rozsahu tří dnů se zaměřuje na účetnictví podnikatelských subjektů, které sestavují účetní závěrku podle českých účetních předpisů. Představeny budou hlavní požadavky účetních předpisů v jednotlivých oblastech účetního výkaznictví (podrobněji viz obsah), a to včetně složitějších problémů, které účetní jednotky v daných oblastech v praxi řeší.

Lektoři: 
doc. Ing. Jana Skálová, Ph.D.
Ing. Jan Molín, Ph.D.

Školení proběhne on-line formou v aplikaci MS Teams.

Vyberte místo konání:

Termíny - On-line:

Pro vybranou variantu není vypsaný žádný termín.

Obsahová náplň

1. den dopoledne (J. Molín) 
• Legislativní úprava účetnictví podnikatelů 
• Obsah a forma účetních výkazů podnikatelů v ČR v závislosti na kategorizaci účetních jednotek
• Zveřejňování účetních závěrek
• Vztah účetnictví a daní

1. den odpoledne (J. Skálová) 
• Dlouhodobý a krátkodobý finanční majetek: klasifikace, majetkové vs. dluhové cenné papíry, přeceňování na reálnou hodnotu, deriváty, daňové souvislosti
• Dlouhodobé a krátkodobé pohledávky: opravné položky a odpisy pohledávek, daňové souvislosti

2. den dopoledne (J. Skálová)
• Časové rozlišování nákladů a výnosů 
• Rezervy: vymezení, ocenění, daňové souvislosti
• Splatná a odložená daň ze zisku
• Dotace: dotace na pořízení majetku vs. ostatní dotace, účetní zobrazení

2. den odpoledne (J. Molín) 
• Dlouhodobý hmotný a nehmotný majetek: vymezení, oceňování k datu pořízení, odpisování, opravy a technické zhodnocení, operativní a finanční leasing, opravné položky, vykazování, daňové souvislosti, specifika transakcí s nemovitostmi

3. den dopoledne (J. Skálová) 
• Vlastní kapitál: struktura, účetní specifika (jiný výsledek hospodaření, zálohy na podíly na zisku), daňové souvislosti vybraných transakcí

3. den odpoledne (J. Molín) 
• Zásoby: vymezení, systémy evidence zásob, ocenění zásob při pořízení a k datu závěrky, opravné položky k zásobám
• Dlouhodobé a krátkodobé závazky: zúčtování se společníky a zaměstnanci, zaměstnanecké benefity, daňové souvislosti spojené s náklady na zaměstnance a společníky
• Transakce se spřízněnými stranami, jejich účetní zobrazení a daňové důsledky
• Účtování v cizích měnách a kurzové rozdíly

Pro koho je kurz určen

Kurz je vhodný pro daňové poradce a jejich spolupracovníky, kteří si chtějí rozšířit své znalosti účetnictví podnikatelů o pokročilejší témata.

Organizační pokyny

Datum konání
1. 10.
8. 10. 
15. 10. 

Harmonogram dne
Dopolední blok: 9:00 – 12:00 
Oběd: 12:00 – 13:00 
Odpolední blok: 13:00 – 16:00

Z důvodů komplikací se zajištěním učeben, předpokládaných režimových opatření v místě konání a zároveň z důvodu zájmu o školení on-line formou ze strany dalších účastníků bude kurz realizován ON-LINE  formou v aplikaci MS TEAMS. 

Školení je momentálně vyprodáno. Dále je možné se hlásit jako náhradník. Všechny objednávky dosud nebyly uhrazeny a je tedy možné, že dojde k uvolnění nevyužité kapacity.