Ing. Vít Šelešovský
selesovsky@kdpcr.cz +420 731 677 622

16. ročník odborného semináře Národní účetní rady - Praha

středně pokročilý
Doporučená úroveň znalostí

Formát události

Kurzy a semináře

Téma

Daně

Účetnictví

Právo

Doporučená cílová skupina

Veřejnost Student Spolupracovník daňového poradce Asistent daňového poradce Daňový poradce

Hlavním tématem letošního semináře budou nejnovější interpretace Národní účetní rady, na kterých NÚR pracovala v posledním období.  Samozřejmě, že nebudou chybět ani zástupci Ministerstva financí, aby Vás seznámili s novinkami v oblasti účetnictví a v daní.

Seminář je určen pro účetní, auditory, daňové poradce, finanční ředitele, zaměstnance Finanční správy, studenty vysokých škol a další odbornou veřejnost. Účast na semináři se daňovým poradcům, auditorům a certifikovaným účetním započítává do plnění jejich kontinuálního profesního vzdělávání ve výši 6 hodin.

Vyberte místo konání:

Termíny - Praha:

Pro vybranou variantu není vypsaný žádný termín.

Obsahová náplň

8:00 – 9:00 Prezence účastníků
9:00 – 9:15 Zahájení semináře
Ing. Petra Pospíšilová, úřadující předseda NÚR, prezidentka KDP ČR, vedoucí partner BDO
9:15 – 10:15 Novinky v oblasti daní
JUDr. Ing. Stanislav Kouba, Ph.D., vrchní ředitel sekce 05 Daně a cla Ministerstva financí ČR
10:15 – 11:00 Aktuální a připravované změny v českých účetních předpisech
Ing. Jiří Pelák, Ph.D., ředitel odboru 28 – Účetnictví, oceňování a související odborné profese MF, katedra finančního účetnictví a auditingu FFÚ VŠE v Praze
11:00 – 11:30 Přestávka na kávu
11:30 – 12:00 Určení okamžiku realizace výnosů
doc. Ing. David Procházka, Ph.D., vedoucí katedry finančního účetnictví a auditingu FFÚ VŠE v Praze, zástupce FFÚ v Národní účetní radě
12:00 – 12:30 Vykazování kryptoaktiv v účetních závěrkách společností
doc. Ing. Ladislav Mejzlík, Ph.D., prezident Komory auditorů ČR, proděkan Fakulty financí a účetnictví VŠE v Praze
12:30 – 13:00 Vykazování výrobků a zboží používaných k předvádění
Ing. Simona Pacáková, auditorka, daňová poradkyně a soudní znalkyně ADU.CZ s.r.o., místopředsedkyně Metodické rady Svazu účetních ČR
13:00 – 14:00 Oběd
14:00 – 14:30 Dopad rezerv, opravných položek a odložené daně na ocenění finanční investice při vkladech a přeměnách
doc. Ing. Jana Skálová, Ph.D., auditorka, daňová poradkyně, partner TPA Group, katedra finančního účetnictví a auditingu FFÚ VŠE v Praze
14:30 – 15:00 Kurzové rozdíly u finančních investic
Kurzové rozdíly z majetkových cenných papírů a podílů

Ing. Libor Vašek, Ph.D., katedra finančního účetnictví a auditingu FFÚ VŠE v Praze, zástupce FFÚ v Národní účetní radě
15:00 – 15:30 Ocenění cenných papírů a podílů ekvivalencí
Ing. Alice Štěpánková Šrámková, daňová poradkyně, Komora certifikovaných účetních, zástupkyně SÚ v Národní účetní radě
15:30 – 16:00 Společnost právnických osob – dříve sdružení
Ing. Pěva Čouková, auditorka, daňová poradkyně, Účetní portál, a.s., zástupkyně KAČR v Národní účetní radě
16:00 Závěrečné slovo

Soubory ke stažení

Organizační pokyny

Zástupci Finanční správy se mohou hlásit za zlevněnou cenu jen prostřednictvím svého zaměstnavatele a mohou volit mezi prezenční a online účastí. Studenti se při prezenci prokáží platnou ISIC kartou. Zvýhodněná cena pro studenty platí pouze pro prezenční účast. Pro uplatnění ceny pro studenty je nutné doplnit ISIC kartu do kontaktních údajů při registraci účtu na webu KDP ČR.

Účastnický poplatek zahrnuje školicí den, elektronické podkladové materiály, občerstvení v průběhu semináře a oběd pro prezenční účastníky, zajištění on-line streamu pro on-line účastníky. Účastnický poplatek nelze nijak krátit a bude jej možné uhradit na základě výzvy k úhradě, která vám bude zaslána e-mailem po dokončení objednávky. Daňový doklad obdržíte po zaplacení. Podmínkou zařazení na seminář je uhrazení zálohové platby. Neuhrazené objednávky po splatnosti budou stornovány a uvolněná místa nabídnuta dalším zájemcům v pořadí. V případě neúčasti na semináři bez včasné písemné omluvy, dle storno podmínek, se účastnický poplatek nevrací. Studentům nebude hrazen oběd.

Prezenční účast je možno převést bezplatně na on-line účast do 29. 11. 2029. Po uvedeném termínu je převod na on-line možný za administrativní poplatek 1 000 Kč vč. DPH.

Pro daňové poradce, auditory, účetní a odbornou veřejnost při včasné registraci 3 388 Kč včetně DPH
– při registraci po 15. 11. 2025 3 630 Kč včetně DPH
– při platbě v hotovosti na prezenci 4 235 Kč včetně DPH
Pro zaměstnance Finanční správy při včasné registraci 2 420 Kč včetně DPH
– při registraci po 15. 11. 2025 2 904 Kč včetně DPH
Pro studenty VŠ (omezený počet zvýhodněných míst) 484 Kč včetně DPH
– při platbě v hotovosti na prezenci 847 Kč včetně DPH

Storno podmínky
Bezplatné storno na základě písemné omluvy přijímáme nejpozději do 28. 11. 2025. Pozdější storno nemůže být přijato a objednateli bude účtován storno poplatek ve výši 100 % ceny semináře.

Související produkty