Ing. Vít Šelešovský
selesovsky@kdpcr.cz +420 731 677 622

16. ročník odborného semináře Národní účetní rady - Praha

středně pokročilý
Doporučená úroveň znalostí

Formát události

Kurzy a semináře

Téma

Daně

Účetnictví

Právo

Doporučená cílová skupina

Veřejnost Student Spolupracovník daňového poradce Asistent daňového poradce Daňový poradce

Hlavním tématem letošního semináře budou nejnovější interpretace Národní účetní rady, na kterých NÚR pracovala v posledním období.  Samozřejmě, že nebudou chybět ani zástupci Ministerstva financí, aby Vás seznámili s novinkami v oblasti účetnictví a v daní.

Seminář je určen pro účetní, auditory, daňové poradce, finanční ředitele, zaměstnance Finanční správy, studenty vysokých škol a další odbornou veřejnost. Účast na semináři se daňovým poradcům, auditorům a certifikovaným účetním započítává do plnění jejich kontinuálního profesního vzdělávání ve výši 6 hodin.

Vyberte místo konání:

Termíny - Praha:

pá 5. 12. 2025
09:00 ‑ 16:00
nám. W. Churchilla 1938/4, Praha, Vencovského aula Vysoké školy ekonomické v Praze
396/400
310901
  • Běžná cena 3 388 Kč
  • Student 484 Kč
  • Zlevněná 2 420 Kč
Přihlásit na termín

Obsahová náplň

8:00 – 9:00

 Prezence účastníků

9:00 – 9:15

Zahájení semináře 
Ing. Petra Pospíšilová, úřadující předseda NÚR, prezidentka KDP ČR, vedoucí partner BDO  

9:15 – 10:15

Novinky v oblasti daní
JUDr. Ing. Stanislav Kouba, Ph.D., vrchní ředitel sekce 05 Daně a cla Ministerstva financí ČR             

10:15  – 11:00

Aktuální a připravované změny v českých účetních předpisech
Ing. Jiří Pelák, Ph.D., ředitel odboru 28 - Účetnictví, oceňování a související odborné profese MF, katedra finančního účetnictví a auditingu FFÚ VŠE v Praze

11:00  – 11:30

Přestávka na kávu

11:30  – 12:00

Určení okamžiku realizace výnosů
doc. Ing. David Procházka, Ph.D., vedoucí katedry finančního účetnictví a auditingu FFÚ VŠE v Praze, zástupce FFÚ v Národní účetní radě

12:00  – 12:30

Vykazování kryptoaktiv v účetních závěrkách společností
doc. Ing. Ladislav Mejzlík, Ph.D., prezident Komory auditorů ČR, proděkan Fakulty financí a účetnictví VŠE v Praze

12:30 - 13:00

Vykazování výrobků a zboží používaných k předvádění
Ing. Simona Pacáková, auditorka, daňová poradkyně a soudní znalkyně ADU.CZ s.r.o., místopředsedkyně Metodické rady Svazu účetních ČR

13:00 – 14:00

Oběd

14:00 - 14:30


Dopad rezerv, opravných položek a odložené daně na ocenění finanční investice při vkladech a přeměnách
doc. Ing. Jana Skálová, Ph.D., auditorka, daňová poradkyně, partner TPA Group, katedra finančního účetnictví a auditingu FFÚ VŠE v Praze

14:30 - 15:00


Kurzové rozdíly u finančních investic 
Kurzové rozdíly z majetkových cenných papírů a podílů

Ing. Libor Vašek, Ph.D., katedra finančního účetnictví a auditingu FFÚ VŠE v Praze, zástupce FFÚ v Národní účetní radě

15:00 - 15:30


Ocenění cenných papírů a podílů ekvivalencí
Ing. Alice Štěpánková Šrámková, daňová poradkyně, Komora certifikovaných účetních, zástupkyně SÚ v Národní účetní radě

15:30 - 16:00


Společnost právnických osob – dříve sdružení
Ing. Pěva Čouková, auditorka, daňová poradkyně, Účetní portál, a.s., zástupkyně KAČR v Národní účetní radě

16:00

Závěrečné slovo

Přednášející

Ing. Pěva Čouková

(DP #23)

daňová poradkyně, zkušební komisařka KDP ČR, auditorka

JUDr. Ing. Stanislav Kouba, Ph.D.

Vrchní ředitel sekce 05 Daně a cla MF ČR

doc. Ing. Ladislav Mejzlík, Ph.D.

absolvovent VŠE v Praze, kde pracoval v letech 2006 – 2014 jako vedoucí katedry finančního účetnictví a auditingu, v letech 2014 – 2018 byl dvakrát zvolen děkanem Fakulty financí a účetnictví VŠE v Praze a od roku 2022 je proděkanem fakulty. Od roku 1993 je statutárním auditorem Komory auditorů ČR a v letech 2010 – 2014 byl dvakrát zvolen jejím prvním viceprezidentem, v roce 2022 jejím prezidentem. Zastupuje Fakultu financí a účetnictví VŠE v Praze v Národní účetní radě. Je členem European Accounting Association a American Accounting Association. Odborně se specializuje na regulaci a harmonizaci účetnictví v mezinárodním měřítku a na oblast využití informačních a komunikačních technologií v účetnictví a auditingu a v těchto oblastech je znám přednáškovou a publikační činností. Je dlouholetým členem poradní skupiny Ministerstva financí ČR pro účetnictví a podílel se na přípravě nového zákona o účetnictví. Rovněž je členem a předsedou výborů pro audit, pracuje v redakčních radách odborných časopisů a je členem vědeckých rad vysokých škol.

Ing. Simona Pacáková

(DP #439)

Daňová poradkyně, auditorka, členka Sekce neziskové organizace při Odborném kolegiu KDP ČR, soudní znalkyně v oboru ekonomika, lektorka profesního vzdělávání v oblasti účetnictví a daní. Dále působí jako místopředsedkyně Metodické rady SÚ ČR pro podnikatele, členka Metodické rady SÚ ČR pro neziskové organizace, členka Komory certifikovaných účetních, zástupce SÚ ČR v Národní účetní radě., Věnuje se také publikační a lektorské činnosti.

Ing. Jiří Pelák, Ph.D.

Ředitel odboru Účetnictví, oceňování a související odborné profese Ministerstva financí ČR, auditor. Je zpracovatelem řady interpretací Národní účetní rady, podílel se na překladech Mezinárodních standardů účetního výkaznictví i Mezinárodních účetních standardů pro veřejný sektor. V Komoře auditorů ČR také působí jako zkušební komisař pro zkoušku z podnikových kombinací a auditingu I a II.

Ing. Petra Pospíšilová

(DP #2309)

prezidentka KDP ČR, daňová poradkyně, vedoucí partnerka daňového oddělení poradenské společnosti BDO

doc. Ing. David Procházka, Ph.D.

vedoucí Katedry finančního účetnictví a auditingu Fakulty financí a účetnictví VŠE v Praze

doc. Ing. Jana Skálová, Ph.D.

(DP #332)

daňová poradkyně, členka Prezidia KDP ČR, zkušební komisařka KDP ČR, vedoucí Redakční rady Bulletinu KDP ČR, partner TPA, auditorka, působí rovněž na Vysoké škole ekonomické v Praze

Ing. Alice Šrámková

Daňová poradkyně, certifikovaná účetní, členka Metodické rady Svazu účetních ČR pro podnikatele, členka mezinárodní Asociace certifikovaných účetních (ACCA), členka Komory certifikovaných účetních, zástupce Svazu účetních ČR v Národní účetní radě. Profesně se zaměřuje zejména na Mezinárodní standardy účetního výkaznictví, konsolidované účetní závěrky a daň z příjmů právnických osob. Publikuje a věnuje se lektorské činnosti.

Ing. Libor Vašek, Ph.D.

Odborný asistent na Katedře finančního účetnictví a auditingu Fakulty financí a účetnictví Vysoké školy ekonomické v Praze, zástupce Fakulty v Národní účetní radě, poradce v oblasti IFRS a konsolidací, autor podcastu Pro(fi) účetní

Organizační pokyny

Zástupci Finanční správy se mohou hlásit za zlevněnou cenu jen prostřednictvím svého zaměstnavatele a mohou volit mezi prezenční a online účastí. Studenti se při prezenci prokáží platnou ISIC kartou. Zvýhodněná cena pro studenty platí pouze pro prezenční účast. Pro uplatnění ceny pro studenty je nutné doplnit ISIC kartu do kontaktních údajů při registraci účtu na webu KDP ČR.

Účastnický poplatek zahrnuje školicí den, elektronické podkladové materiály, občerstvení v průběhu semináře a oběd pro prezenční účastníky, zajištění on-line streamu pro on-line účastníky. Účastnický poplatek nelze nijak krátit a bude jej možné uhradit na základě výzvy k úhradě, která vám bude zaslána e-mailem po dokončení objednávky. Daňový doklad obdržíte po zaplacení. Podmínkou zařazení na seminář je uhrazení zálohové platby. Neuhrazené objednávky po splatnosti budou stornovány a uvolněná místa nabídnuta dalším zájemcům v pořadí. V případě neúčasti na semináři bez včasné písemné omluvy, dle storno podmínek, se účastnický poplatek nevrací. Studentům nebude hrazen oběd.

Prezenční účast je možno převést bezplatně na on-line účast do 29. 11. 2029. Po uvedeném termínu je převod na on-line možný za administrativní poplatek 1 000 Kč vč. DPH.

 Pro daňové poradce, auditory, účetní a odbornou veřejnost při včasné registraci
 3 388 Kč včetně DPH
 - při registraci po 15. 11. 2025
 3 630 Kč včetně DPH
 - při platbě v hotovosti na prezenci
 4 235 Kč včetně DPH
 Pro zaměstnance Finanční správy při včasné registraci
 2 420 Kč včetně DPH
 - při registraci po 15. 11. 2025
 2 904 Kč včetně DPH
 Pro studenty VŠ (omezený počet zvýhodněných míst)
  484 Kč včetně DPH
 - při platbě v hotovosti na prezenci
  847 Kč včetně DPH

Storno podmínky
Bezplatné storno na základě písemné omluvy přijímáme nejpozději do 28. 11. 2025. Pozdější storno nemůže být přijato a objednateli bude účtován storno poplatek ve výši 100 % ceny semináře.

Související produkty